• Serveis

Menjador

El temps del migdia és una franja horària, des de la una del migdia fins les tres de la tarda, que comprèn dos tipus d’activitats educatives i formatives: el dinar i l’esbarjo.

Els responsables d’aquest servei són els mateixos docents del centre.

El dinar.  L’estona del dinar implica una sèrie d’actituds que cal potenciar: saber menjar de forma adequada, respectar els companys de taula tot fent que el menjador sigui un espai agradable i tenir uns bons hàbits alimentaris menjant de tot.

El menú de l’escola, és atès per l’empresa EUREST i segueix les consideracions necessàries d’una dieta equilibrada en nutrients (llegums, arròs, verdura, fruita, pasta, peix, carn…) A principis de mes es donen els menús a proposta de la dietista de l’empresa, supervisats per l’Equip Directiu del Centre.

L’esbarjo.  Espai de relació i participació en diferents activitats, supervisades per l’equip docent,  que permeten els alumnes gaudir d’aquesta estona de descans.

Acollida matinal

Aquest servei  s’ofereix a les famílies d’Educació Primària  (i a les d’Educació Secundària que ho considerin necessari)  amb dificultats per conciliar l’horari familiar amb el laboral.

Aquest servei és gratuït i l’horari és de 9 a 9,30.

Logopèdia

Té l’objectiu d’establir, facilitar i potenciar la comunicació i el llenguatge en tots aquells alumnes que ho precisen.

La intervenció pedagògica de la logopeda dins el marc escolar té tres funcions específiques:

• Valorar les necessitats educatives dels alumnes en relació amb els aspectes curriculars de l’àrea de llengua.
    • Col·laborar en la proposta o realització dels ajuts tècnics i suports necessaris perquè els alumnes desenvolupin les habilitats lingüístiques necessàries que els permeti relacionar-se amb el seu entorn i els serveixi d’accés al coneixement.
    • Atenció directa als alumnes, individual o en petits grups, realitzant l’avaluació logopèdica prèvia i dins o fora de l’aula quan l’activitat ho requereixi.

Fisioteràpia

La intervenció pedagògica dels fisioterapeutes dins el marc escolar té quatre funcions específiques:

• Exercir la responsabilitat de les activitats de l’Educació Física i Psicomotricitat de l’Escola i coordinar les activitats de motricitat fina treballades als tallers.
    • Oferir tractaments individuals en casos concrets quan, per les seves particularitats, l’alumne ho precisi.
    • En casos concrets, facilitar a la família una visió global del problema, donant orientació i suport i assessorant-los quan s’hagin d’implicar en una rehabilitació.
    • Exercir la responsabilitat dels aspectes sanitaris del centre.

Coordinació psicopedagògica

La responsabilitat del servei recau en la pedagoga del centre i té les següents funcions:

• Donar suport tècnic a l’equip docent (coordinació d’objectius, continguts, metodologies, necessitats educatives i projectes d’innovació),
    • Atenció personalitzada als alumnes dins del Projecte Aula Oberta
    • Seguiment del procés evolutiu dels alumnes del centre en general.
    • Coordinació amb els mestres i els diferents professionals d’altres centres en els Projectes d’escolaritat Compartida, dels Serveis Socials, EAIA, centres de psicologia, CSMIJs… que els atenen.

Assesorament psicològic/psiquiàtric

És un servei pensat per donar suport a les famílies i l’acció docent .

La seva tasca té la següent finalitat:

• Donar atenció personalitzada als alumnes realitzant l’avaluació psicològica, prèvia a l’ ingrés al centre.
    • Assessorament i informació als docents i les famílies sobre els diferents trastorns i patologies
    • Coordinar-se amb els CSMIJ, gabinets de terapia i altres serveis sanitaris, socials i/o pedagògics
    • Col·laborar en la relació tutors-família
    • Orientar a les famílies, de forma individual, en la seva tasca educativa i/o sanitària.

La responsable del Servei és la Psiquiatra del centre.